Buveinė:
J.Dalinkevičiaus g. 2,

LT-85118 Naujoji Akmenė, Lietuva

Įmonės kodas: 153009143

PVM mokėtojo kodas: LT530091413

Į pradžią Rašyti laišką Svetainės medis Paieška Lt En Ru

Cementininkų žinios

2009 05 13
Didžiosios statybos metraštis. 2009-ųjų žiema

Baigiamoji projektų fazė
Leopoldas ROZGA

- Iš pirmo žvilgsnio lyg ir nieko naujo, - sako bendrovės „Akmenės cementas“ generalinio direktoriaus pavaduotojas naujos technologinės linijos statybai Sigitas Leminskas. - Bet iš tiesų darbai juda į priekį. Italų firma CTP Team jau gamina išmetamų dujų filtrų elementus, devynios automašinos su didelio gabarito kroviniais jau iki vasario pradžios atkeliavo, vasario 9 dieną buvo iškraunamos dar dvi.

Įrengimų projektavimo darbai praktiškai baigti, jais vadovaudamiesi, Vilniuje esančios uždarosios akcinės bendrovės SWECO BKG LSPI specialistai jau baigia rengti statybos brėžinius. Tikimasi, jog kovo pradžioje gausti jau visus konkursams rengti reikalingus dokumentus ir prasidės statybos ir montavimo darbų rangovų atranka. Konkursų paskelbimas ir rezultatų susumavimas gali užtrukti iki 3 mėnesių. Plungėje esanti stambiausia Baltijos šalyse metalo konstrukcijų gamintoja UAB „OKZ Holding Baltija“ jau pasirengusi gaminti būsimai technologinei linijai nestandartinę įrangą.

Jau gamina įrengimus sukamajai krosniai ir Vokietijos firma KHD Humboldt Wedag GmbH. Didelių gabaritų krosnies bandažai gaminami šios firmos filiale Rumunijoje. Dar nežinoma, kokiais keliais bei maršrutais šie daugiau kaip 5 metrų skersmens sunkiasvoriai plieniniai žiedai bus gabenami į Naująją Akmenę. Pasak S. Leminsko, tokiems pervežimams paprastai formuojamas sunkiasvorių tralų traukinys, nes jo kelionės trasoje prireikia stabdyti bei kitaip reguliuoti eismą, užtikrinti ypatingą jo saugumą. Sako, panašiai pasielgė latviai, iš Rygos jūrų uosto tokius gaminius per naktį automašinų vilkstine parsigabenę į Brocenus.

„Akmenės cemento“ naujosios technologinės linijos statybos koordinavimo grupės specialistai ir bendrovės vadovai lankosi įrengimus gaminančiose Vakarų šalių įmonėse. Tokių inspekcinių apsilankymų metu šeimininkai parodo, kaip gaminami, montuojami ir balansuojami užsakytieji įrengimai ir mechanizmai. Iš to galima spręsti apie būsimų mechanizmų patikimumą ir kokybę.

Ar statybos užsakovų bei organizatorių negąsdina šalies ūkį prislėgusi ekonominė krizė? „Jei tikėsime valstybės vadovų patikinimais, jog ateinančiais metais ūkio sąstingis turėtų baigtis, statyba kaip tik laiku. Naująją technologinę liniją paleisti planuojame 2011 metais, kuomet ir cemento rinka bus atgijusi“, - svarsto S. Leminskas.

Jau dabar bendrovės specialistai mąsto ir apie būsimųjų statybos darbų organizavimą. Statyba vyks visai šalia veikiančių senųjų sukamųjų krosnių, tad prireiks ypatingo darbų saugos režimo. Juk ne paslaptis, kad žmonės mėgsta rinktis tiesiausią taką ir ne visuomet paiso įspėjamųjų užrašų ir net aptvėrimų. Reikės labai intensyvaus ir rimto aiškinamojo darbo, visų darbuotojų geros valios, kad gamybos ir statybos procesai sugyventų geroje kaimynystėje.

Sauliaus Gajausko nuotraukoje: iškraunami Italijoje pagaminti filtrų elementai.

UAB "Interneto svetainių dizainas"