Buveinė:
J.Dalinkevičiaus g. 2,

LT-85118 Naujoji Akmenė, Lietuva

Įmonės kodas: 153009143

PVM mokėtojo kodas: LT530091413

Į pradžią Rašyti laišką Svetainės medis Paieška Lt En Ru

Cementininkų žinios

2015 08 28
Karjeras - vyrų rankose
Užlipęs ant  AB „Kalcitas" Karpėnų klinčių karjero kalno, kadaise supilto iš karjero išvežtu gruntu ir gamybos atliekomis, o vėliau paversto miesto sąvartynu ir galop rekultivuoto, negali nepasidžiaugti atsiveriančiu karjero didingumu. Ramybė čia - sąlyginė. Darbo dienomis duobėje sukinėjasi 2 ar 3 ekskavatorių strėlės,  gaudžia kalkakmenį į gamyklą ir į AB „Naujajsis kalcitas" kalkių cechą vežančių „belazų" varikliai, tam tikru metu klinčių klodus sudrebina ir suardo AB „Detonas" atliekami sprogdinimai. Suprantama, kad tokioje aplinkoje dirba tik vyrai.

Karjero rytinėje pusėje nuo liepos 1 dienos vėl sisukiojasi didžiausio mechanizmo - žingsniuojančio ekskavatoriaus 70 metrų ilgio strėlė su 10 kub. metrų talpos kaušu. Rašau „vėl" todėl, kad nuo balandžio mėnesio 8 dienos ekskavatorius tris mėnesius buvo remontuojamas. Žingeidžiam skaitytojui priminsiu, kad giganto „žingsnis" siekia 175 cm.

Kaip informavo karjero viršininkas Vytautas Jurčys ir meistras Rimantas Butnorius, šįkart ekipažų nariai ir remontininkai „gydė" 740 tonų sveriančio ekskavatoriaus bazę - žingsniavimo mechanizmo širdį. Ir pati bazė ne pūkelis - sveria 60 tonų. Pasak vadovų, tai labai rimtas remontas, atliekamas kartą per kelis dešimtmečius, jam ruošiamasi iš anksto. Paskutinis iki šiol buvo atliktas 1988 metais, kada senoji bazė buvo pakeista  nauja, o šįkart tik remontas. R. Butnorius priminė, kad 1974 metais Krematorske (Ukraina) pagamintas gigantas Karpėnų karjere pradėjo dirbti po metų.  

Bazės ištraukimu iš po metalo kaladėmis paremto ekskavatoriaus į paruoštą aikštelę pirmiausiai rūpinosi jo šeimininkai - mašinistai Aurelijus Kumpikevičius, Algimantas Steckis, Linas Šimkus, jų padėjėjai Virgilijus Lukošius, Algimantas Sendrevičius, į pagalbą iš kito ekskavatoriaus ekipažo „paskolintas" Gediminas Tamašauskas. Toliau darbų ėmėsi AB „Naujasis kalcitas" meistro Kęstučio Montvydo vadovaujami remontininkai suvirintojai Alvydas Gabalis ir Stanislovas Orencas, metalo pjaustytojas Aleksandras Butautas, šaltkalvis remontininkas Vaidutis Guginas. Daugelio detalių svoris matuojamas tonomis, tad remontininkams talkino kranininkas Kęstutis Darčanovas. Ekskavatoriaus remonto karštinė atėjo iki karjero dirbtuvių - tekintojas frezuotojas Vitalijus Vaišvila gavo nurodymą pagaminti dešimtis įvairaus diametro įvorių, tepimo taškų, kaušo laikymo pirštų, šimtus varžtų. Remonto procese dalyvavo ekskavatorių pagaminusios gamyklos komandiruoti du atstovai broliai montuotojas ir suvirintojas. Jų patarimai - kur ir kaip sustiprinti bazės mazgus - buvo naudingi.

Karpėnų karjero viršininkas Vytautas Jurčys bendrovėje nuo 1977 metų, o karjerui vadovauja aštuoniolika metų. Apskritai, visi vadovai įmonėje ne naujokai, su gyvenimo ir gamybinės veiklos patirtimi. Bendrovės generalinis direktorius Algirdas Rimkus darbo biografiją pradėjo ekskavatoriaus mašinisto padėjėju, mašinistu 1984 metais. Energetikas Jurij Prokorčuk nuo balandžio pradėjo trisdešimtuosius darbo metus. Tarp ekskavatorininkų, traktorininkų, elektrikų, meistrų, dirbtuvių specialistų yra ir jaunų, savo darbą išmanančių ir vertinančių vyrų. Bendrovei žaliavą tiekiaančių Karpėnų klinčių ir Šaltiškių molio karjerų ūkis sudėtingas. Visi 9 ekskavatoriai su elektrine pavara. Karjeruose raizgosi juos „maitinantys" žeme ir oro linijomis nutiesti elektros kabeliai.

V.Jurčys pasakoja, kad rekultivuotuose ir krūmais užžėlusiuose Karpėnų karjero plotuose gyvena stirnos, elniai, šernai, gausus perinčių paukščių būrys. O koks karjeras be bebrų? Jų vandens kanaluose suręstos užtvankos erzina gamybininkus, bet sutelpa visi.

 

UAB "Interneto svetainių dizainas"