Buveinė:
J.Dalinkevičiaus g. 2,

LT-85118 Naujoji Akmenė, Lietuva

Įmonės kodas: 153009143

PVM mokėtojo kodas: LT530091413

Į pradžią Rašyti laišką Svetainės medis Paieška Lt En Ru

Cementininkų žinios

2015 08 28
Geležinkelininkų indėlis svarus
Dieną ir naktį, darbo ir švenčių dienomis nenutyla AB „Akmenės cementas" geležinkelio transporto cecho lokomotyvų variklių gaudesys ir apie judėjimą plieno keliais informuojantys garsiniai signalai. Cechas vienas didžiausių įmonėje pagal darbuotojų skaičių ir yra labai reikšmingas įmonės infrastruktūroje. Kaip informavo nuo 2006 metų jam vadovaujantis Stasys Lašinskas, geležinkelio transporto ceche nuolat dirba 90 žmonių, o sezono metu papildomai priimama 20-30 laikinų darbininkų. Suprantama, pagrindinių profesijų - pamainos meistrų, mašinistų, konduktorių, svarstyklių operatorių - jie nepakeičia, tačiau tai rimta paspirtis geležinkelio remonto tarnybai. Dokumentuose užfiksuota, kad įmonė turi 44,8 km vidaus kelių tinklą. Tiesa, yra ir nebeeksploatuojamų atkarpų. Apie 4 kilometrai bėgių „suguldyti" ant patvarių gelžbetoninių pabėgių. Didžiausią investiciją - 2 milijonus 50 tūkst. litų - vidaus geležinkelio atnaujinimui įmonė skyrė 2008 - 2009 metais, prieš naujos technologinės linijos statybą.

Tik cemento gamybos bendrovė rajone beturi tokį didelį žinybinį geležinkelio tinklą. Bėgiais atgabenami gamybos procesui būtinos žaliavos ir pridėtinės medžiagos, kuras, geležinkeliu išvežama ir didžioji dalis pagamintos produkcijos - įvairiarūšio cemento. Per 7 šių metų mėnesius geležinkelininkai užsakovams buvo išvežę apie 61 tūkstantį tonų fasuoto ir apie 371 tūkstantį tonų palaido cemento.

Nėra paprasta prižiūrėti tokį didelį „ūkį", kuriame nesibaigia judėjimas. Jaunesni cecho darbuotojai nebeatmena laikų, kai buvo rankiniai iešmai ir iešmininkių postai, nes dabar visur automatika. Bėgių, paklotų ant medinių pabėgių, dar daug, tad remontininkams darbo netrūksta. Penkių šilumvežių ekipažai atlieka manevravimo darbus pakraunant į vagonus cementą ir iškraunant anglį, iš Šaltiškių karjero partraukia vagonus su moliu, į Akmenės geležinkelio stotį nutraukia pilnus sąstatus ir partraukia tuščius. Cecho lokomotyvų ir vagonų depuose remontininkai atlieka šių riedmenų techninę priežiūrą. Nenutrūksta judėjimas palaido cemento silosų krovos skyriuje, kur pakraunami vagonai ir automobilinės cisternos. Elektronines svarstykles valdančios operatorės užpildo ir šūsnis krovinius lydinčių dokumentų. 

Šilumvežių mašinistų būryje bene didžiausią darbo stažą - 33 metus - ceche turi Juozas Ribikauskas. Geležinkelio remontininko sūnus pratęsė tėvo profesiją. Pradėjęs darbo biografiją traukinių derintoju, Juozas įsigijo mašinisto teises ir tris dešimtmečius valdo visų markių lokomotyvus. Konduktorius Audrius Mažeika geležinkelininkų plejadoje irgi ne naujokas. Po karinės tarnybos buvusiame pirmajame depe dirbo buldozerio mašinistu, vėliau įsigijo šilumvežio mašinisto padėjėjo teises, kurių reikia dabartinėse pareigose.

UAB "Interneto svetainių dizainas"