Buveinė:
J.Dalinkevičiaus g. 2,

LT-85118 Naujoji Akmenė, Lietuva

Įmonės kodas: 153009143

PVM mokėtojo kodas: LT530091413

Į pradžią Rašyti laišką Svetainės medis Paieška Lt En Ru

Cementininkų žinios

2013 08 20
Geležinkelis - svarbi įmonės infrastruktūros dalis

Geležinkelis neatsiejamas nuo cemento gamyklos statybos
pradžios tolimais pokario metais iki šių dienų. Juo suvežti įrengimai ir
statybinės medžiagos anuomet, nemaža jų dalis bėgiais atkeliavo ir  dabar praktiškai užbaigtai naujajai
technologinei linijai. Geležinkeliu atvežamos cemento gamybai būtinos
pridėtinės medžiagos, kuras, plieno magistralėmis išvežama didžioji dalis
pagamintos produkcijos - įvairiarūšio lietuviško cemento. Plieninių kelių
tarnyba darbo greit nepristigs, nes iš bendro 44,8 km vidaus kelių tinklo ant
medinių pabėgių įrengtų arterijų yra daugiau nei ant gelžbetoninių. Pastarieji
tinkamai prižiūrint tarnauja  50 metų, o
mediniai, priklausomai nuo impregnavimo specialiame tirpale laikymo ir kokybės
- 10-15 metų. Apsilankymo dieną buvo iškraunamas iš Baltarusijos atkeliavęs
vagonas su 600 pabėgių. Su vyr. meistru Gintu Jaku apžiūrėjome atvežto pabėgio
atplaišą - impregnavimo tirpalas į medieną įsigėręs vos per centimetrą. Kiek
toks gaminys laikys grunte? Geležinkelininkai, siekdami, kad pabėgis neskiltų
kalant bėgvines, jo galus sutvirtina metalinėmis plokštelėmis.

Kad be sutrikimų veiktų ši svarbi įmonės infrastruktūra,
būtina kvalifikuota priežiūra ir naujos investicijos. Geležinkelio transporto
cechas turi kelių remonto tarnybą, kuri ir užsiima magistralių priežiūra ir jų
atnaujinimu. Praėjusių metų rudenį tarnybos vyr. kelio meistru pradėjęs dirbti
Kauno Aleksandro Stulginskio universitete inžinieriaus vadybininko
kvalifikaciją įgijęs  Gintas Jakas
pasakoja, kad vasara jiems pats didžiausias darbymetis. Pagrindiniai
automatinių iešmų, signalinių įrenginių prižiūrėtojai turi nuolatinių
darbuotojų statusą, o atėjus šiltam ir sausam metui žmonių priimama papildomai.
Dabar iš 25 darbininkų suburtos dvi brigados. Viena keičia medinius ir tolesnei
eksploatacijai nebetinkančius pabėgius 9 kilometrų ilgio tarpustotėje Alkiškiai
- Šaltiškiai, kita - tą patį daro įmonės teritorijoje. Dar kiti - pjauna ar
cheminėmis priemonėmis naikina palei geležinkelį vešinčias žoles. Dirbti
veikiančiuose keliuose remontininkai turi operatyviai, reikia įtilpti skirtame
laiko „lange". Per birželio ir liepos mėnesius jie pakeitė per 2000 pabėgių.
Dėmesio reikalauja pačioje Šaltiškių karjero duobėje nutiesta atšaka - jos
korekcijos prireikia dėl molio pakrovos, po žiemos sezono ir didelių liūčių.

Prieš pradedant naujos technologinės linijos statybą, įmonė
2008-2009 metais į vidaus geležinkelio atnaujinimą investavo 2 milijonus 50
tūkstančių litų. Ant gelžbetoninių pabėgių ir skaldos pagrindo sugulė bėgiai iš
Karpėnų stoties į antrąją gamyklą, 3 ir 4 keliai pačioje stotyje. Pakeisti 9
iešmų pabėgiai. Kelio vyr. meistras G. Jakas sako girdėjęs, kad, priklausomai
nuo įmonės finansinių galimybių, bus tęsiamas bėgių perklojimas ant
gelžbetoninių pabėgių intensyvaus eksploatavimo keliuose įmonės teritorijoje,
vienas kelias Karpėnų stotyje ir po atkarpą tarpustotėje Alkiškiai -
Šaltiškiai.

UAB "Interneto svetainių dizainas"